Σκιτσάροντας υπό την επήρεια LSD

By Balafara Hunter - Tuesday, August 10, 2010 No Comments

Τα παρακάτω 9 σκίτσα έγιναν από έναν καλλιτέχνη που ήταν υπό την επήρεια LSD. Πρόκειται για μέρος ενός πειράματος που έγινε από την αμερικανική κυβέρνηση στα τέλη της δεκαετίας του 1950, για να διαπιστωθεί η επίδραση των ψυχοτρόπων ουσιών. Στον καλλιτέχνη δόθηκε μια δόση LSD 25 και είχε πρόσβαση σε ένα κουτί με χρώματα και μολύβια.


Το πρώτο σκίτσο έγινε 20 λεπτά μετά τη λήψη του LSD (0,05mg). 
Ο γιατρός παρατηρεί ότι ο ασθενής επιλέγει να σκιτσάρει με γραφίτη. Η έκθεση αναφέρει: "Συνθήκες κανονικές... καμία επίδραση ακόμη".


85 λεπτά μετά την πρώτη δόση και 20 λεπτά αργότερα του χορηγείται δεύτερη δόση (0,05mg + 0,05mg).
Ο ασθενής δείχνει σημάδια ευφορίας. "Μπορώ να σε δω καθαρά. Αυτό... εσύ... είναι όλα... έχω ένα μικρό πρόβλημα να ελέγξω το μολύβι. Μου φαίνεται ότι θέλω να συνεχίσω".


2 ώρες και 30 λεπτά μετά την πρώτη δόση.
Ο ασθενής δείχνει να είναι προσηλωμένος στο σκιτσάρισμα. "Τα περιγράμματα δείχνουν φυσιολογικά, αλλά έντονα – όλα αλλάζουν χρώμα. Το χέρι μου πρέπει να ακολουθήσει τις έντονες γραμμές. Αισθάνομαι τη συνείδησή μου να βρίσκεται στο μέρος του σώματός μου που είναι τώρα ενεργό – το χέρι μου, τον αγκώνα μου... τη γλώσσα μου".


2 ώρες και 32 λεπτά μετά την πρώτη δόση.
Ο ασθενής δείχνει να είναι κυριευμένος από το χαρτί. "Θα προσπαθήσω άλλο σκίτσο. Το περίγραμμα του μοντέλου είναι φυσιολογικό, αλλά αυτό του σχεδίου μου δεν είναι. Το περίγραμμα του χεριού μου είναι περίεργο επίσης. Δεν είναι πολύ καλό σχέδιο αυτό. Θα προσπαθήσω ξανά..."


2 ώρες και 35 λεπτά μετά την πρώτη δόση.
Ο ασθενής αρχίζει γρήγορα ένα άλλο σχέδιο. "Θα κάνω ένα σχέδιο περίτεχνο... χωρίς διακοπή... με μια γραμμή, χωρίς κενό". Με την ολοκλήρωση του σκίτσου ο ασθενής ξεσπά σε γέλια και τρομάζει ξαφνικά από κάτι στο πάτωμα.


2 ώρες και 45 λεπτά μετά την πρώτη δόση.
Ο ασθενής προσπαθεί να "αναρριχηθεί" στο κουτί με τα χρώματα και γενικά είναι ταραγμένος. Ανταποκρίνεται αργά στην προτροπή να σκιτσάρει λίγο περισσότερο. Έχει γίνει ακατανόητος. "Είμαι... όλα είναι... αλλάζουν... με φωνάζουν... το πρόσωπο σου... ποιός είναι..." Μουρμουρίζει έναν ρυθμό που ακούγεται όπως το "Thanks for the memory".


4 ώρες και 25 λεπτά μετά την πρώτη δόση.
Ο ασθενής έχει ξαπλώσει στο κρεβάτι για περίπου 2 ώρες και κουνά τα χέρια του στον αέρα. Η επιστροφή του στο σκιτσάρισμα είναι ξαφνική και επίσης αλλάζει τα μέσα που χρησιμοποιεί σε στυλό και νερομπογιές . "Αυτό θα είναι το καλύτερο σχέδιο, όπως και το πρώτο. Αν δεν προσέξω θα χάσω τον έλεγχο των κινήσεών μου, αλλά δεν πρόκειται, επειδή ξέρω. Ξέρω" (αυτό το επανέλαβε πολλές φορές). Ο ασθενής κάνει τις τελευταίες πινελιές στο σχέδιο ενώ τρέχει πέρα δώθε στο δωμάτιο.


5 ώρες και 45 λεπτά μετά την πρώτη δόση.
Ο ασθενής συνεχίζει να κινείται στο δωμάτιο. Έχει περάσει μιάμιση ώρα πριν αρχίσει πάλι να σκιτσάρει. Φαίνεται ότι έχει αρχίσει να περνά η επήρεια του φαρμάκου. "Μπορώ να αισθανθώ ξανά τα γόνατά μου. Αυτό είναι ένα πολύ καλό σχέδιο. Αυτό το μολύβι είναι αρκετά σκληρό για να το κρατήσω" (κρατά ένα παστέλ).


8 ώρες μετά την πρώτη δόση.
Ο ασθενής κάθεται σε ένα διώροφο κρεβάτι. Αναφέρει ότι η επίδραση έχει περάσει, εξαιρουμένης της περιστασιακής στρέβλωσης των προσώπων μας. Ζητάμε το τελικό σχέδιο το οποίο εκτελεί με μειωμένο ενθουσιασμό. "Δεν έχω τίποτα να πω σχετικά με αυτό το τελευταίο σχέδιο, είναι κακό και πληκτικό, θέλω να πάω σπίτι τώρα".

Πηγή: dumage.com

No Comment to " Σκιτσάροντας υπό την επήρεια LSD "