Ο Mike Masnick από το TechDirt κατά τη διάσκεψη της μουσικής βιομηχανίας στις Κάννες αυτή την εβδομάδα, έθεσε ένα εξαιρετικό υπόμνημα προς τη Διεθνή Ένωση Δικηγόρων Ψυχαγωγίας (International Association of Entertainment Lawyers):

"Το μέλλον του Μουσικού Επιχειρηματικού Μοντέλου (και αυτών που ήδη υπάρχουν)".

Ο Masnick γράφει ότι η βιομηχανία του θεάματος για να αντιμετωπίσει το Διαδίκτυο, προσπαθεί απεγνωσμένα να εφεύρει, νέους νόμους πνευματικής ιδιοκτησίας ή νέα συστήματα αδειοδότησης ή νέα DRM ή νέες αγωγές ή νέους τρόπους για να κλείσει τα file-sharing sites, κάτι που είναι αντιπαραγωγικό.

Ωστόσο, υπάρχει μια άλλη λύση. Πρέπει να σταματήσουμε να ανησυχούμε και να ενισχύσουμε τα επιχειρηματικά πρότυπα που βοηθούν τους μουσικούς (που έχουν ήδη μ' αυτά τα πρότυπα κερδίσει πολλά χρήματα) να χρησιμοποιούν την κοινή χρήση αρχείων προς όφελός τους, ακόμη και χωρίς άδεια ή επιβολή πνευματικών δικαιωμάτων. Με απλά λόγια, το μοντέλο μπορεί να οριστεί ως:

Σύνδεση με θαυμαστές (CwF) + λόγο για να αγοράσει (RtB) = Το Επιχειρηματικό Μοντέλο

Απαρίθμησε δεκάδες καλλιτέχνες που έχουν επιτύχει μέσα από διάφορες παραλλαγές αυτού του μοντέλου. Όλοι γνωρίζουν σχετικά με τις προσπάθειες των μεγάλων ονομάτων όπως ο Trent Reznor και οι Radiohead, αλλά ο Mike εφιστά επίσης την προσοχή στους λιγότερο διάσημους, όπως είναι οι Josh Freese, Jill Sobule, Corey Smith, Jonathan Coulton, Moto Boy, Amanda Palmer, Matthew Ebel, Moldover και Κ-Os.

Όπως μπορείτε να δείτε μέσα από όλα αυτά, προκύπτουν κάποια πρότυπα. Πρότυπα όχι για να κοστολογείται κάθε τραγούδι και κάθε μετάδοση. Δεν είναι σχετικά με τη χορήγηση αδειών. Δεν πρόκειται για DRM ή αγωγές ή την πνευματική ιδιοκτησία.

Είναι πρότυπα για βελτίωση της σχέσης με τους οπαδούς και στη συνέχεια, τους προσφέρουν ένα πραγματικό, μοναδικό λόγο για να τους πείσουν να αγοράσουν. Τέτοιο που στο τέλος, όλοι είναι ευχαριστημένοι. Οι οπαδοί πάρουν αυτό που θέλουν, στην τιμή που θέλουν, και οι μουσικοί και οι εταιρείες κερδίζουν επίσης χρήματα.

Αυτές οι ιστορίες έρχονται σε κραυγαλέα αντίθεση με τα προβλήματα που δημιουργούν σημαντικές εταιρείες, προσπαθώντας να επιβάλουν το νόμο πλήττοντας στο τέλος τους ίδιους τους καλλιτέχνες. Μόλις την περασμένη εβδομάδα, ταλαντούχοι καλλιτέχνες και δημοφιλή συγκροτήματα όπως οι OK Go και Death Cab For Cutie είδαν να υποβαθμίζεται η δημοτικότητά τους λόγω των αγωγών που έκαναν οι εταιρείες τους.

Το υπόμνημα είναι ένας καλός οδηγός για ένα έξυπνο επιχειρηματικό μοντέλο που οι θαυμαστές και οι καλλιτέχνες αξίζει να διαβάσουν.

Πηγή: www.eff.or, www.techdirt.com

No Comment to " Πιάσε τους στόχους σου σαν μουσικός, χωρίς να μηνύσεις τους οπαδούς σου "